De wereld van Max is in verandering. De kunstenaar is dankbaar voor alles wat was,  
 trekt zich voornamelijk terug in zijn atelier en verwerkt zijn beleving van het leven in zijn tekeningen en schilderwerkjes. Max werkt op de manier die hij ontwikkelde in zijn jeugdjaren in combinatie met zijn academische ervaring. Alle werkjes zijn met hoogstaand materiaal ingelijst.

-1- in verandering

(2019 - 2024)

De wereld van Max is in verandering. De kunstenaar is dankbaar voor alles wat was, trekt zich voornamelijk terug in zijn atelier en verwerkt zijn beleving van het leven in zijn tekeningen en schilderwerkjes. Max werkt op de manier die hij ontwikkelde in zijn jeugdjaren in combinatie met zijn academische ervaring. Alle werkjes zijn met hoogstaand materiaal ingelijst.

De zoektocht van de juiste compositie in een juiste sfeer bereikt Max zowel figuratief alsook in zijn abstracte werkjes (nr 14). Het abstracte werk is de uiteengespatte versie van de droom, de liefde en de schoonheid.

-2- zoektocht

(2012 - 2024)

De zoektocht van de juiste compositie in een juiste sfeer bereikt Max zowel figuratief alsook in zijn abstracte werkjes (nr 14). Het abstracte werk is de uiteengespatte versie van de droom, de liefde en de schoonheid.

De kwetsbare mens. De eenvoud van het beeld moet centraal staan, het overtollige moet weg....als alles weer dreigt te mislukken ontstaat er soms een nieuw beeld, een beeld dat daarvoor nog niet bestond, een beeld dat een kans krijgt om te blijven... Zoals steeds in een mooie kader achter glas met passe-partout .

-3- kwetsbaar

(2003 - 2024)

De kwetsbare mens. De eenvoud van het beeld moet centraal staan, het overtollige moet weg....als alles weer dreigt te mislukken ontstaat er soms een nieuw beeld, een beeld dat daarvoor nog niet bestond, een beeld dat een kans krijgt om te blijven... Zoals steeds in een mooie kader achter glas met passe-partout .

Max droomt letterlijk van een ruimte waar hij zijn werk kan tonen, een plaats van rust en stilte, weg van alle drukte, een plaats waar mensen tot rust kunnen komen en nadenken over het verleden, het nu en de keuzes die ze zullen maken voor de toekomst.

-4- rust en stilte

(2022 - 2024)

Max droomt letterlijk van een ruimte waar hij zijn werk kan tonen, een plaats van rust en stilte, weg van alle drukte, een plaats waar mensen tot rust kunnen komen en nadenken over het verleden, het nu en de keuzes die ze zullen maken voor de toekomst.

Max transformeert zijn vrouw Mia in zijn werk als teken van zijn liefde voor haar tot in de eeuwigheid (gemengde technieken). Hij plaatst haar in bestaande kunstwerken of op plaatsen die ze nooit heeft gezien of waar ze nooit is geweest door haar te mixen in een omgeving van kunst, cultuur, reclame, ateliers of landschappen.
Dromen van schoonheid om de vergankelijkheid even te vergeten. Alle werken zijn ingekaderd (esdoorn/hout) achter glas met passe-partout.

-5- vrouw en muze

(2018 - 2024)

Max transformeert zijn vrouw Mia in zijn werk als teken van zijn liefde voor haar tot in de eeuwigheid (gemengde technieken). Hij plaatst haar in bestaande kunstwerken of op plaatsen die ze nooit heeft gezien of waar ze nooit is geweest door haar te mixen in een omgeving van kunst, cultuur, reclame, ateliers of landschappen. Dromen van schoonheid om de vergankelijkheid even te vergeten. Alle werken zijn ingekaderd (esdoorn/hout) achter glas met passe-partout.

Machelen-aan-de-leie (B), Max voelt hier iets bijzonders. Het is één van de plaatsen in Vlaanderen waar hij lang zou kunnen vertoeven met in de omgeving, het Raveel-museum...( meer over Roger Raveel in mijn blog van 18/03/2021 ) Elk werk is ingekaderd (esdoorn/hout) achter glas met passe-partout, je kan het direct aan je muur hangen..

-6- een voorbeeld

(2017 - 2024)

Machelen-aan-de-leie (B), Max voelt hier iets bijzonders. Het is één van de plaatsen in Vlaanderen waar hij lang zou kunnen vertoeven met in de omgeving, het Raveel-museum...( meer over Roger Raveel in mijn blog van 18/03/2021 ) Elk werk is ingekaderd (esdoorn/hout) achter glas met passe-partout, je kan het direct aan je muur hangen..

Moeilijke tijden voor Max, het leven terug in handen nemen na een moeilijke periode, er terug iets van proberen te maken....,tekenen op papier, boeken, teksten, foto's enz tot er weer iets nieuw ontstaat...
(Alle werken zijn mooi ingekaderd (esdoorn/hout) achter glas met passe-partout.

-7- ontdekken

(2005 - 2024)

Moeilijke tijden voor Max, het leven terug in handen nemen na een moeilijke periode, er terug iets van proberen te maken....,tekenen op papier, boeken, teksten, foto's enz tot er weer iets nieuw ontstaat... (Alle werken zijn mooi ingekaderd (esdoorn/hout) achter glas met passe-partout.

De werken van Max Vrijdags ademen een soort van desolaatheid uit, heel subtiel, duister en melancholisch met een gereduceerde manier van werken zodat het achterliggende gevoel sterk tot uiting komt. Alle werken zijn mooi ingekaderd (esdoorn/hout) achter glas met passe-partout en kunnen direct worden opgehangen.

-8- handtekening

(2004 - 2024)

De werken van Max Vrijdags ademen een soort van desolaatheid uit, heel subtiel, duister en melancholisch met een gereduceerde manier van werken zodat het achterliggende gevoel sterk tot uiting komt. Alle werken zijn mooi ingekaderd (esdoorn/hout) achter glas met passe-partout en kunnen direct worden opgehangen.

Een uitweg in de maalstroom van het leven ...tekenen en schilderen lijkt de enige uitweg voor Max, van jongs af, in de strijd voor het uitstellen van de onvermijdelijke vergankelijkheid.

-9- uitweg

(2003 - 2024)

Een uitweg in de maalstroom van het leven ...tekenen en schilderen lijkt de enige uitweg voor Max, van jongs af, in de strijd voor het uitstellen van de onvermijdelijke vergankelijkheid.

Oude afbeeldingen en foto's zet Max Vrijdags naar zijn hand op zijn eigen unieke donkere stijl, mysterieus en diepgaand is het zeker. Alle werken zijn ingekaderd (esdoorn/hout) achter glas met passe-partout, om direct aan uw muur te hangen.

-10- afbeeldingen

(2022 - 2024)

Oude afbeeldingen en foto's zet Max Vrijdags naar zijn hand op zijn eigen unieke donkere stijl, mysterieus en diepgaand is het zeker. Alle werken zijn ingekaderd (esdoorn/hout) achter glas met passe-partout, om direct aan uw muur te hangen.

Max zoekt naar technieken om een beeld te creëren, hangt het werkje aan de muur, kijkt, en behoud een beeld dat werkt, waar hij uren kan naar staren...voorlopig toch want snel komt het verlangen om een nieuw beeld te scheppen dat past in de een of andere reeks...Alles is mooi ingekaderd achter glas...

-11- aan de muur

(2013 - 2024)

Max zoekt naar technieken om een beeld te creëren, hangt het werkje aan de muur, kijkt, en behoud een beeld dat werkt, waar hij uren kan naar staren...voorlopig toch want snel komt het verlangen om een nieuw beeld te scheppen dat past in de een of andere reeks...Alles is mooi ingekaderd achter glas...

maart 2021,
Max werkt sinds een jaar voltijds als kunstenaar, een zoektocht naar innerlijke rust en het analyseren van de film die dagelijks afspeelt in zijn hoofd.

-12- analyseren

(2016 - 2024)

maart 2021, Max werkt sinds een jaar voltijds als kunstenaar, een zoektocht naar innerlijke rust en het analyseren van de film die dagelijks afspeelt in zijn hoofd.

In deze groep van werken schets Max enerzijds het beeld van het universeel allesomvattend verlangen van de mens naar lichamelijke schoonheid, liefde en succes maar anderzijds ook de uitwassen of ongewenste gevolgen.

-13- verlangen

(2018 - 2021)

In deze groep van werken schets Max enerzijds het beeld van het universeel allesomvattend verlangen van de mens naar lichamelijke schoonheid, liefde en succes maar anderzijds ook de uitwassen of ongewenste gevolgen.

De sporen die we achterlieten, bestraft met slechte beoordelingen en gemotiveerd met woorden als vuil en vies of begin maar opnieuw. Interessante dingen die nooit werden geduld of geprezen alsof het geen daglicht mocht zien.
Het abstracte werk van Max is de uiteengespatte versie van het figuratief werk gaande van de liefde tot de dood.

-14- sporen

(2021 - 2023)

De sporen die we achterlieten, bestraft met slechte beoordelingen en gemotiveerd met woorden als vuil en vies of begin maar opnieuw. Interessante dingen die nooit werden geduld of geprezen alsof het geen daglicht mocht zien. Het abstracte werk van Max is de uiteengespatte versie van het figuratief werk gaande van de liefde tot de dood.